≡ Menu

Cel mai bun maestru

Fiecare dintre noi are o anumita intuitie interioara si o anumita putere.

Independent de vreun ghid anume, sau de vreo scoala anume, sau de vreun lineaj anume, sau de vreo practica anume.

(anumite persoane vor fi deranjate de cele ce vor citi in continuare; dar hei, cine a spus ca sunt un tip comod ?)

Urmeaza un mesaj mai mult de etica pe care nimeni nu il scrie si nimeni nu il enunta in CLAR, negru pe alb.

Exista anumiti maestri, profesori, instructori, conducatori de scoli sau grupuri de practica (atat din Romania si din afara) care manifesta notiunea de „studentul meu” intr-o modalitate foarte concreta.

Acestia se comporta, se exprima si reactioneaza ca si cum o persoana care a participat sau inca participa la seminariile sau cursurile lor devine automat proprietatea lor, adica „al lor” …

… ca si cum ar exista drept de proprietate asupra destinului spiritual al cuiva …

… acestia manipuleaza, mint, trunchiaza, calomniaza, omit sa spuna adevaruri (tot o forma de minciuna) si se comporta pueril …

semn ca nu sunt maestri autentici,

ca nu sunt instructori competenti,

ca nu sunt ghizi de incredere

si ca interesul lor material e mai presus de binele studentului „lor” …

Asa ceva, in opinia mea (si nu numai a mea), este absolut INADMISIBIL.

Notiunnea de studentul „meu”, discipolul „meu”, cientul „meu”, omul „meu”, cursantul „meu” NU exista.

Repet: N-U E-X-I-S-T-A ! ! !

Nici unul dintre voi nu sunteti studentii „mei”, vizitatorii „mei” sau abonatii „mei” …

Asa cum eu insumi nu am fost niciodata studentul „cuiva” sau discipolul „cuiva”.

Am participat ca student la anumite seminarii sau sunt discipol intr-o anumita scoala condusa de un anumit maestru, nuanta foarte importanta.

Suntem cu totii indivizi liberi si integri care dispun de liber arbitru.

Prin urmare asculta-ti intuitia interioara, exercita-ti liberul arbitru si urmeaza-ti maestrul interior, cel mai bun maestru din cati exista.

Evita sectele si sectarismul (sunt multe in Romania, mult prea multe ca sa le enumar aici).

Ignora zgomotul, indeparteaza-te de „bruiaje”, disciplineaza-te si exerseaza zi de zi ceea ce ai ales sa practici…

… cu dragoste, daruire, profunzime, moderatie si perseverenta.

Asta e tot ce va ramane dupa ce tragi linia: practica in sine, indiferent care este ea.

In concluzie, mergi neabatut pe calea ta pentru ca in afara destinatiei propriu-zise, procesul in sine al pasirii „pe cale” e mult mai important, transformator si semnificativ.

Facebook Comments

ddj2__.png

{ 31 comments… add one }
  • resitagabi decembrie 16, 2012, 01:12

    sunt doua destine : unul predestinat
    : unul influentat
    unde este adevarul?

    • gabi noiembrie 11, 2015, 18:02

      parerea mea ar fi ca trebuie sa reformulezi intrebarea, destin este unul per persoana, modificabil, multiplu de destine este doar in cazul multiplului de persoane.

  • elvis birsan februarie 3, 2013, 10:45

    Mai pe scurt…. nu-ti hrani Ego-ul. Imparte din ce stii, dezinteresat!

  • andrei februarie 24, 2013, 22:27

    cum sa invat fara un profesor? si ce interes are un profesor sa ma minta? 😀

    • Daoism martie 15, 2013, 10:02

      Interesul ar fi financiar.
      Fara profesor e mai greu. Nu renunta la a-ti gasi un ghid compatibil cu tine :))

    • gabi noiembrie 11, 2015, 18:06

      se poate si fara profesor, dar asta inseamna sa indeplinesti anumite conditii, cat despre „invatatura proasta” poate sa aiba multe radacini, financiar, cum s-a spus mai sus, din nestiinta, din eroare, din rea intentie (manipulare), si drumul spiritual este la fel de plin de capcane ca orice drum om orice domeniu stapanit de om, de la Iluminare in sus, nu mai vb despre natura umana si „dorintele” desarte specifice (iar parerea mea )

  • Anghelus Cristian aprilie 7, 2013, 12:16

    Da,e posibil sa ai dreptate!

  • Felicia aprilie 21, 2013, 21:35

    asta fac. imi urmez intuitia…
    dar sunt situatii cand trebuie sa apelez si la profesori, daca vreau sa invat ceva ce ma intereseaza…
    daca „acestia manipuleaza, mint, trunchiaza, calomniaza, omit sa spuna adevaruri (tot o forma de minciuna) si se comporta pueril …” cum as putea sti asta de la inceput, din moment ce nu cunosc materia? de aceea apelez la ei, nu?
    cine imi poate garanta ca sunt…profesionisti?

    • Maria iulie 11, 2013, 06:35

      Exista intr-adevar un mare interes financiar….. cand am fost nemultumita de nivelul slab la care se preda la cursuri si mai ales de faptul ca 《maestra》nu ma lasa sa 《cresc》….era o buna maestra insa nu dadea mai departe decat firimituri din cunoasterea ei….nu mi s-a parut corect sa dau bani pt ceva ce stiam deja si in loc sa evoluez sa fiu tinuta pe loc….ma isimteam ca o pasare careia i s-au taiat aripile ca sa nu poata sa zboare…..
      Atunci am contactat un alt renumit maestru de la noi, care spre stupoarea mea mi-a raspuns ca si maestrii nostri trebuie sa traiasca din ceva…(corect spus….insa ar trebui sa ofere ceva in schimbul banilor, nu doar povesti de adormit copiii)……mi-a mai spus ca, daca vreau cunoastere adevarata, sa merg in China, Japonia, Tibet, in manastire, sa crap lemne, sa muncesc din greu pentru cunoastere……pt ca nu voi avea acces la cunoastere in sensul adevarat si profund la noi in tara

      • gabi noiembrie 11, 2015, 18:09

        se poate si aici, dar, sa nu uiti, Maestrul apare atunci cand Ucenicul este pregatit, si cautare face parte din efortul de tip „crapat de lemne”

  • Arianna februarie 26, 2014, 13:39

    Extrem de bine clarificata situatia cu anumiti maestrii spirituali. Asta am simtit si eu in ultimii ani, desi am fost avertizata acum 15 ani in State ca sunt interese financiare mari. Nu am crezut, conceptul meu de scoala/cursuri/initieri pe calea spirituala nu includea sub nici o forma un cat de mic interes financiar. Din nefericire, acum directia unor scoli/maestrii spirituali este deturnata de la valorile spirituale la cele materiale. Cei cu discernamant si trezire spirituala VAD aceste fenomene, au compasiune pentru ambele tabere (cei ce trebuie sa initieze si cei ce doresc invatatura spirituala pentru evolutie) si spera ca se vor trezi si ceilalti la un anumit moment dat. Daca e sa aduci vorba despre asemenea subiecte, fanatismul si indoctrinarea lor e atat de acerba incat chiar tu devii, in viziunea lor, un oponent si un obtuz pentru evolutia spirituala, ca nu vezi adevarata directie si pe adevaratul maestru. In asemenea cazuri, ma multumesc sa transmit compasiune pentru ca inca nu a sosit momentul pentru acela, si merg mai departe. Stiu asta, pentru ca si eu am trecut pe aici…
    De remarcat ca dupa un anumit timp petrecut in actiune, in A FACE, se realizeaza un salt calitativ care il va duce pe acela in A FI. Iluminarea se obltine in acest caz, simplu, asa cum atunci cand realizezi o actiune (vazul, de exemplu) sesizezi ca mai e ceva in plus extrem de subtil care este prezent continuu in actiunea de a vedea. Adica, atunci cand vezi este actiunea de a vedea si inca ceva in plus ca prezenta. Acel ceva in plus e starea de iluminare care exista dintotdeauna in universul fiintei, doar ca se oculteaza extrem de abil. Este o prezenta continua in tot ceea ce face omul si curios, este chiar nesesizat si neobservat de omul obisnuit si de practicantul care inca mai este in A FACE (desi si aici apar sclipiri de iluminare).
    Cunoasterea si experienta iluminarii nu tine de vreun loc, de vreo tara, de vreun maestru ci doar de entuziasmul si imboldul fiintei de A FI, de a avea CONSTIENTA, de a fi una cu ADEVARUL UNIVERSAL care e DUMNEZEU. De a fi fara limite de spatiu, timp, limitari corporale, de a fi PREZENT AICI SI ACUM.
    Succes deplin tututor! Se poate!!!

  • Rodica noiembrie 10, 2014, 14:29

    Multumesc din adincul fiintei. Pot transmite mai departe acest mesaj de un desavirsit bun-simt?

    Iata si o completare dintr-o sursa destul de cunoscuta (o las in varianta engleza):

    Teachers
    Then said a teacher, “Speak to us of teaching”. And he said:
    “No man can reveal to you ought but that which already lies half asleep in the dawning of your knowledge.
    The teacher who walks in the shadow of the temple, among his followers, gives not of his wisdom but rather of his faith and lovingness.
    If he is indeed wise he does not bid you enter the house of his wisdom, but rather leads you to the threshold of your own mind”.
    (from The Prophet by Kahlil Gibran)

    • Daoism noiembrie 12, 2014, 09:39

      Minunat citat.

  • Cornelia decembrie 25, 2014, 08:59

    Zambesc putin deoarece tot ceea ce ai scris mi se pare doar ceva normal, de bun simt si in concordanta perfecta cu ceea ce gandesc si fac.
    Deseori, citesc mici articole, scrise de diverse persoane, care au obiceiul sa-si inchipuie ca ceilalti sunt pe o cale gresita, facand tot felul de greseli, inchipuite sau facute de fapt de autor in trecut. Nu stiu cat este de benefic sa scrii articole de acest gen, pentru mine la modul negativ, in care deja acuzi pe cititor ca greseste … cumva. Pentru mine, aceste acuze (inchipuiri) sunt de fapt „temele” autorului, care le-a constientizat si lucreaza la ele (insa nu le-a depasit complet) si are falsa idee ca toti s-ar confrunta cu aceleasi teme.
    Aceasta se intampla deoarece ii judecam pe ceilalti dupa noi insine.
    Pacea cu tine !

    • Daoism.ro decembrie 27, 2014, 10:39

      … sau poate sunt scrise de cineva care încearcă să îi atenționeze pe ceilalți că pot face („repeta” în interpretarea ta) aceleași greșeli sau, mai bine zis, alegeri neinspirate … adevărul este că nimeni nu este infailibil și putem, astfel, greși oricând, deși „un om avertizat face cât doi”, așa zice proverbul … 🙂

      • Cornelia decembrie 27, 2014, 15:26

        Ai dreptate. Daca doar o singura persoana a invatat ceva din cele ce spunem, este benefic. Din pacate invatatm mult mai putine din ceea ce citim ca avertizari, decat din propriile experiente. Dar totul se „intampla” la momentul oportun, nu-i asa ? 😉

        • Daoism.ro decembrie 29, 2014, 17:19

          Da, marea majoritate învață din greșeli, unii nu învață nici măcar din astea, iar alții sunt mai precauți și, înainte de a face un pas, măsoară de mai multe ori și nu numai că învață din greșeli, dar învață fără să aibă nevoie să facă prea multe greșeli – mai mult – atât adevărul, cât și minciuna, sunt relative fiindcă și cunoașterea noastră obiectivă este relativă … de aceea, e bine să existe „de toate pentru toți”, poate că cineva va descoperi ceea ce caută la „momentul oportun” 🙂

  • Stefan Dumitru iulie 4, 2015, 17:09

    Întru totul de acord cu pärerea exprimată, despre maestru şi discipol.
    Mai este ceva de spus: cel care spune, sau crede, despre el (ea) că e maestru, NU E.
    De ce? Este o imposibilitate de principiu: Pentru a fi Maestru, trebuie să fii Adevărat. Dacă eşti Adevărat, nu mai poți fi ceva anume, eventual un Maestru, despre care vorbim aici, pentru că nu mai ai identitate duală. Doar Eşti. Atât.
    Aşa că micii maeştri, cei care „au” discipoli, sunt falşi.
    Ei există (cu tot tragismul ce decurge din existeță), dar nu ființează.
    Adică dorm cu ochii deschişi, sau închişi, fărä a se trezi.
    De aceea, din ignoranță, pot pretinde că sunt maeştri şi că au chiar şi discipoli…
    Nimic nou sub soare.

  • ELENA august 9, 2015, 20:34

    Dle Popa ati spus bine parerea aici. Intr-adevar exista maestri care controleaza elevii ,fac din ei ce vor! Dar ideea este urmatoarea-inainte de a-ti alege maestrul ,mai intai studiaza-i modul sau de a vorbi si de a gandi si apoi decizi daca va deveni maestrul tau sau nu,depinde de noi ce maestru alegem ,sa il alegem cu atentie. Un maestru care ofera siguranta ,armonizeaza cu tine este cel care te va ajuta in drumul tau in viata,te va ajuta sa evoluezi ,un om intelept care iti ofera povata ,sprijin moral,are gandire pozitiva,dar un maestru care are numai calitati negative nu te va ajuta sa evoluezi,acel maestru cu ganduri negative te va involua si nu vei putea merge pe un drum drept,mai degraba te va dezorienta. Este important sa alegem maestrul potrivit.

  • Dora septembrie 17, 2015, 18:44

    Fiecare are propriul sau drum, iar a fi stapan pe tine inseamna sa te cunosti . Ca sa-ti implinesti cautarile ai nevoie de informatii, intuitia nu este totul. Informatiile, uneori confirmarile propriilor pareri, nu le poti gasi decat interactionand cu alti cautatori care stapanesc ceva ce ie iti lipseste. Avem de invatat de la fiecare cate ceva, iar pentru asta trebuie sa le purtam respect. A te lasa dependent de altii, nu este doar o slabiciune, ci iti blocheaza si inaintarea. Ca acel cautator (un ghid adevarat nu poate avea o astfel de atitudine) ma considera apartinand lui, e problema lui de lupta cu propriul ego, il respect pentru ce mi-a oferit si merg mai departe, pentru ca telul final este acelasi. Am retinut expresia „ignora zgomotul”, da, asta e lectia cea mai importanta.

  • Marinella septembrie 26, 2015, 21:11

    Laudabila intentia de a-i avertiza pe oameni ca se afla departe de locul in care credeau ca sunt.

  • Margarets octombrie 2, 2015, 00:36

    Am un respect deosebit pt toti cei care se straduiesc sa ofere din cunoasterea lor si celorlalti.Asta inseamna munca si daruire .
    Dar ca sa ai mai mult depinde de tine ce faci .
    Este foarte bine ca interactionam ,
    la cursuri,la seminarii,ca avem modele de urmat ,dar daca nu aplicam acele invataturi degeaba…Ca sa fii tu insuti nu trebuie sa faci cursuri multe si scumpe,ascultati inima si atunci vei sti ce cale sa urmezi!Acea cale este pefecta pt tine si nu pt ca asa a zis un maestru.Esti liber sa te informezi de unde vrei si nu apartii nimanui.Cu iubire,compasiune,toleranta,dupa un timp destul de indelungat am obtinut si eu rezultate dar sunt abia la inceput.Acum ma straduiesc sa fac liniste si sa scap de zgomot…Va iubesc toti sunteti minunati!

  • sandru paul noiembrie 15, 2015, 09:48

    …….ce stie profesorul nu sti tu.ori cat s.ar exprima.

  • sandru paul noiembrie 15, 2015, 09:49

    si ce stiu eu in profunzimea mea nu stie nimeni

  • sandru paul noiembrie 15, 2015, 10:40

    un maestru se poate exprima doar prin simboluri.pentru meditatie

  • sandru paul noiembrie 15, 2015, 11:30

    Dumnezeu e printre noi mediteaza la asta

  • rodica noiembrie 18, 2015, 22:51

    Exact asa gandesc si eu!

  • Rodica februarie 19, 2016, 13:32

    Sunt aceeasi Rodica din toamna lui 2014. De atunci tot distribui acest mesaj, care exprima clar ceea ce voiam si eu sa transmit unora si altora, dar nu aveam capacitatea de a formula asa de limpede. Am constatat din reactii ca la fel simteau si altii, dar nu aveau curajul sa o recunoasca pe sleau. Multumesc din nou.

    Am sa adaug, totusi, o mica istorioara personala. Pe la 15-16 ani (adica prin 1965!) calatoream singura prin tara. Asteptam trenul intr-o gara pe o banca alaturi de un domn care a intrat in vorba cu mine si m-a provocat la o discutie filozofica. Probabil voia sa vada ce mai e prin mintea si sufletul adolescentilor. La un moment dat m-a intrebat in ce cred. I-am raspuns ca sunt atee ori liber cugetatoare (asa ma etichetam pe atunci) si ma las ghidata numai de „vocea binelui din mine”. La care el m-a intrebat in treacat: „Si nu crezi ca asta ar putea avea legatura cu Dumnezeu?” […]

  • Victor aprilie 13, 2016, 13:21

    Maestrul ideal ar trebui să existe, pentru fiecare individ in parte. Problema este daca il găsești sau nu, dacă il cauti sau nu, dacă îti dorești cu adevărat………sau nu.

  • Ovidiu aprilie 1, 2017, 08:04

    Perfect de acord. Cu ani în urmă, au apărut în calea mea câteva persoane de la care am învățat mult. Chiar dacă am plătit acele informații de care în mare parte am avut nevoie, acești oameni mi-au spus într-un fel sau altul că cel mai important lucru este să fiu pe cale deoarece nimeni nu va putea păși în locul meu și că singura susținere o pot găsi în mine însumi. Probabil avem fiecare un destin însă eu nu înțeleg prea bine ce înseamnă asta. Înțeleg că pot face alegeri , adică am o oarecare libertate…Certitudinea mea este că am găsit o cale pe care pășesc și mă simt bine pe ea. Este ca și cum calea mă conduce iar eu doar trebuie să rămân pe ea… Poate e ciudat ce spun dar așa simt… 🙂

  • Daniela august 25, 2021, 14:31

    Profesorii, maeștri doar transmit informația. Pe când ghizii arată calea. La rândul sau
    informația poate să fie corectă,cu bună intenție, de elevare a cunoașteri a celui ce o primește sau dimpotrivă, cu scopul de destabilizare sau intimidare
    al receptorului.
    Consider că asimilarea informației trebuie trecută prin filtrul propriu: intuiție si rațiune.

Cancel reply

Leave a Comment