≡ Menu

Reflecția naturii în viața ta – partea I

Cum ne putem acomoda corpul la energiile apărute odată cu schimbarea anotimpurilor?

Dacă e să ținem cont de înțelepciunea antică a medicinei chineze și daoismului, am spune că viața trăită în armonie cu natura este cel mai bun mod de a avea grijă de qi-ul nostru, energia noastră vitală. Dar cum să trăim în armonie? Cum descifrăm mesajele pe care natura le trimite și cum ar trebui să le adaptăm la viața noastră de zi cu zi?

Un prim pas ferm în direcția bună ar fi să medităm zilnic. Orice tehnică meditativă, care vă ajută să fiți conștienți de acest moment și de mediul în care trăiți, este suficientă.

Adaptarea

A trăi în armonie cu natura este același lucru cu adaptarea la schimbarea anotimpurilor și a naturii.

Medicina chineză ne oferă liniile directoare despre cum se poate face acest lucru. Cele cinci elemente ne oferă o perspectivă a mișcărilor energiei anotimpurilor și meridianelor care sunt asociate acestor modificări. Putem consolida vitalitatea meridianelor noastre prin mișcare, meditație, dar și prin alimentație.

Cum să deschideți meridianele

Seria de exerciții Do-In (o formă japoneză de Dao Yin) este cunoscută în Japonia după denumirea de „makko-ho” sau „Masunaga.” Dacă practicați întreaga serie, toate meridianele corpului se vor deschide pe rând, după timpii „ceasului intern” al corpului ce guvernează activitatea celor 5 elemente. Aceasta este ordinea de activare a diverselor meridiane în cadrul unei zile. Nu este cazul să reușiți să executați fiecare exercițiu la potențialul său maxim. Senzația de întindere confortabilă este suficientă.

Fiecare pas pe care îl faceți înainte pe calea creării armoniei, vă va îmbunătăți simțurile și vă va ajuta să ajungeți cât mai aproape de echilibrul natural al organismului.

plamani-intestin gros1.   Meridianul plămânilor și al intestinului gros – Metal – Toamnă

Stați în picioare menținând tălpile la o distanță un pic mai mare decât este mărimea șoldurilor. Degetele de la picioare sunt orientate ușor către exterior. Agățați-vă cele două degetele mari de la mâini, unul de celălalt, la spate (țineți o eșarfă între mâini, dacă nu aveți suficientă flexibilitate), astfel încât degetele arătătoare de la ambele mâini să se poată atinge. Inspirați, deschide plămânii uitându-vă în sus și trăgând omoplați unul către celălalt. Ridicați brațele spre spate. Când expirați, îndoiți-vă înainte de la nivelul șoldurilor, în măsura în care aceasta este confortabil. Păstrați pieptul deschis și spatele drept. Relaxați-vă gâtul. Mențineți această poziție în timp ce expirați de cinci ori. Veți simți, de asemenea, întinderea la partea din spate a picioarelor. Eliberați tensiunea cu fiecare expirație. Încet reveniți într-o poziție verticală. Relaxați-Vă.

Observați senzația de spațiu și vibrații de la nivelul umerilor și brațelor dvs.
stomac-splina2.   Meridianul Stomacului și Splinei – Pământ – vară

Începeți din poziția așezat pe genunchi. Puneți-vă mâinile în spatele picioarelor, aplecându-vă spre spate. Încercați să vă flexați un pic mai mult, ajungând în zona inferioară, sau să vă lăsați complet pe spate. Rotația bazinului la acest exercițiu protejează partea inferioară a spatelui și intensifică întinderea musculaturii superioare a picioarelor, locul în care sunt situate meridianele stomacului și splinei.

Este de asemenea posibil să ajungeți în această poziție dacă întindeți picioarele unul câte unul: așezați-vă pe lateral, susținându-vă capul. Prindeți partea inferioară a piciorului trăgând călcâiul spre fese. Din nou, rotiți cu atenție bazinul.

După cinci expirații observați fluxul de spațiu și energie de la nivelul picioarelor.

Sursa: Yang-Sheng

Citește și: Reflecția naturii în viața ta – partea a – II – a

ddj2__.png
{ 1 comment… add one }

Leave a Comment