≡ Menu

Îți poți schimba întreaga viață cu aceasta tehnică simplă a lui Thich Nhat Hanh. Este uimitoare!

Este extrem de simplă și se poate face oricând, oriunde și în orice împrejurare.

1. Ori de câte ori devii conștient de gândurile și emoțiile negative, care apar, înainte de a le ignora, sau a le pune deoparte pentru mai târziu, identifică-le și fii conștient de ele.

2. Încercați să identificați foarte clar care este lucrul specific care v-a supărat prin observarea exactă a gândurilor care vă deranjează. Sunt auto-judecăți, amintiri rele, sau anxietate cu privire la evenimente viitoare? Orice gând care cauzează iritare, indiferent de trecut, prezent sau viitor este bine să fie analizat în acest fel.

3. Apoi, identifică emoțiile specifice care se trezesc în tine ca un rezultat al gândurilor analizate mai sus. Cum te fac ele să te simți? Simți o strângere în piept? Se transformă într-o senzație resimțită în stomac sau există o senzație de trepidație la nivelul capului? Din nou, orice emoție care dă naștere unei senzații de iritare se poate analiza în acest fel.

4. Odată ce ați identificat în mod clar gândul (gândurile) și emoția (emoțiile), închideți ochii și explorați imaginile create ulterior în mintea dvs (odată ce vă familiarizați cu practica, nu va trebui mereu să închideți ochii -adică, dacă de exemplu conduceți mașina, sau sunteți în public puteți face acest lucru fără să închideți ochii.) Pot acele gânduri și emoții crea culori, forme, sau figuri? Sunt abstracte sau clare? Cel mai important lucru este de a lăsa gândurile și emoțiile să creeze imaginile în timp ce deveniți pur și simplu conștient de ceea ce reprezintă acestea.

5. Puneți mâinile, una deasupra celeilalte cu palmele așezate pe zona abdominală. Respirați. Am ajuns la jumătatea tehnicii și aș dori să vă transmit sincere felicitări pentru finalizarea primei reprize! Tendința noastră naturală este de a suprima aceste gânduri și emoții de disconfort, de cele multe ori spunându-ne că ne vom ocupa de ele mai târziu, dar sincer, ajungem vreodată să facem asta „mai târziu” ? Din păcate pentru majoritatea dintre noi, aceasta nu se întâmplă. Deci, chiar și numai prin faptul că ne oferim răgazul de a deveni conștienți, și de a identifica aceste gânduri și emoții neplăcute este un pas uriaș! Să nu ne oprim aici însă, pentru că abia de acum încolo începe să se întâmple ceea ce este într-adevăr bun.

6. Acest pas reprezintă momentul în care totul poate, cu adevărat, să se schimbe! Odată ce aveți imaginile mentale a felului în care arată gândurile și emoțiile voastre (și chiar dacă nu există nici o imagine, această practică funcționează perfect), imaginați-vă că țineți imaginea (sau lipsa acesteia), în același fel în care o mamă ține în brațe un copil nou-născut . Vizualizați imaginea gândului dureros și emoția care îl însoțește învelit într-o pătură călduroasă, ținut cu grijă și multă iubire aproape de inima dvs, în timp ce simțiți compasiune sinceră în centrul inimii.

7. Apoi, mental (sau verbal) transmiteți imaginii că știți că este acolo și că îi promiteți să aveți grijă de ea și să o tratați cu compasiune, până când e gata să plece. Faceți tot posibilul să spuneți aceste cuvinte cu un sentiment foarte sincer în inimă.
Prin aducerea atenției către imaginile pe care le creează gândurile și emoțiile noastre dureroase, și prin încercarea de a le primi cu inima deschisă, facem cel mai natural lucru – ne exprimăm iubirea. În loc de a ne ostraciza gândurile incomode, emoțiile și efectele lor neplăcute, le arătăm iubire pură, completă și favorabilă incluziunii. Este o dragoste pe care nu au cunoscut-o înainte, și, de fapt, o dragoste pe care mulți dintre noi nu au cunoscut-o.

Gândurile și emoțiile se vor liniști de cele multe ori foarte repede. Uneori, în ciuda tuturor eforturilor noastre, ele nu sunt gata să plece prea repede, și asta e bine. Când le-am spus inițial că vom fi împreună, atâta timp cât au nevoie, am fost sinceri în această intenție. Deci, dacă / când gândurile și emoțiile ne cheamă, ne onorăm promisiunile și le păstrăm cu drag în inima noastră atât timp cât este nevoie.

Așadar, aceasta este practica. Este o tehnică extrem de simplă și îi sunt pentru totdeauna recunoscător lui Thich Nhat Hanh pentru rezultatele uimitoare pe care le-am avut datorită lui în viața mea. Această practică poate fi folosită pentru lucruri minore de zi cu zi, până la amintirile dificile ale experiențelor noastre de viață neplăcute. Totul e relevant, totul este de fapt măcinat de moara neobosită reprezentată de mintea noastră și toate pot fi vindecate.

Vă rugăm să comentați mai jos, dacă încercați această practică în perioada următoare. Chiar dacă nu aveți succes ( deși mă îndoiesc), ne-ar plăcea să aflăm cum au decurs experiențele voastre. De asemenea, în cazul în care există alte tehnici și practici care s-au dovedit a fi benefice pentru îmbunătățirea vieții voastre, vă rugăm să le împărtășiți cu noi !

Sursa: Elephant Journal

ddj2__.png
{ 0 comments… add one }

Leave a Comment