≡ Menu

10 lucruri interesante despre visatul lucid care îți vor deschide mintea (II)

arta-initiatului

5. Luciditatea apare într-o zonă specială a creierului.

Neurologul J Allan Hobson a teoretizat despre ceea ce se întâmplă în creier atunci când un visător devine lucid. În primul rând, ne dăm seama că visăm, iar acest lucru stimulează cortexul prefrontal dorso-lateral, o parte a creierului care este responsabilă pentru conștiința de sine și memoria funcțională. Această zonă este, de obicei dezactivată în timpul somnului REM – ceea ce explică de ce nu este tipic să realizăm că visăm sau să ne amintim toate detaliile, fără efort serios.

Odată ce este declanșată luciditatea, visătorul calcă pe o linie fină între a rămâne adormit, dar și a fi destul de conștient pentru a-și aminti ce visează …

Ca amănunt interesant, cortexul prefrontal dorso-lateral este singurul asociat cu experiența subiectivă de a decide când și cum să acționăm. În minunata broșură a lui Susan Blackmore, intitulată „Conștiința: o scurtă introducere”, aceasta explică modul în care regiunea este conectată direct la liberul arbitru – și modul în care acesta poate fi o iluzie creată de propriile noastre procese cerebrale complexe. Ea discută, de asemenea, despre conștiința de sine și problema pe care o avem atunci când vom încerca sa indicăm locația sinelui nostru conștient interior.

6. Visele lucide pot fi considerate o stare de conștiință.

Lucrarea lui Susan Blackmore scoate în evidență o altă caracteristică importantă a lucidității: aceea că ar putea fi o stare specială de conștiință distinctă față de oricare alta. Pot fi identificate aceste stări individuale? Unii oameni de știință așa cred.

7. Anumite vitamine pot determina creșterea intensității visului.

Vitamina B6 (cunoscută și sub numele de piridoxină) joacă un rol cheie în funcționarea creierului și a nervilor. Adulții sănătoși au nevoie de doar 1,3 mg de vitamina B6 în fiecare zi și o concentrație potrivită poate fi dobândită printr-o alimentație care să cuprindă alimente cum ar fi banane, morcovi, portocale, spanac, pește, carne de pui, ficat, fasole, ouă și nuci. Cu toate acestea, pentru a obține doza necesară care să poată oferi o intensitate mai mare visului, se poate lua un supliment de 100 mg.

Deci, ce se întâmplă în corpul dvs. atunci când luați acest supliment? Vitamina B6 transformă triptofanul în serotonină, care produce vise mult mai intense. Poate te întrebi de ce nu se poate lua doar un supliment al serotoninei, așa cum există o mulțime disponibile. Din păcate, bariera hemato-encefalică nu lasă să treacă această substanță în mod direct; conversia trebuie să aibă loc în organism.

Pentru a spori șansele și mai mult, ar trebui să mâncați alimente care conțin triptofan în aproximativ aceeași perioadă în care vă luați pastila B6, cu câteva ore înainte de culcare. Alimentele bogate în triptofan, includ brânză Cheddar, pui, somon, carne de miel, ouă, orez alb, făină și lapte. Deci, există într-adevăr o fărâmă de adevăr în expresiile care țin de visele „cheesy”.

8. Orgasmele din visele lucide pot fi reale.

Oamenii de știință au descoperit că orgasmele lucide pot fi însoțite uneori de un răspuns fizic real, inclusiv creșterea ritmului cardiac, modificări ale țesutului vascular și alte reacții musculare. Uneori, cu toate acestea, senzația se află doar în mintea visătorului – deși acest lucru nu înseamnă că nu e mai puțin adevărat pentru el în mediul specific, super-senzorial al visului. Există, de asemenea, multe dovezi anecdotice pentru a arăta că bărbații care au un orgasm într-un vis lucid, de asemenea, ejaculează și în viața reală.

Problema multora este că pare a fi destul de dificil să-și păstreze luciditatea conștientă până în momentul critic. Sexul în timpul viselor lucide este extrem de excitant și oneironauții începători se vor trezi cel mai probabil înainte ca experiența să aibă loc.

9. Meditația este profund legată de conștiința de sine în vise.

Există o legătură științifică dovedită între meditație și visele lucide. Se pare că cu cât mai des medităm cu atât mai des putem visa lucid. Simplitatea meditației (oprirea gândirii conștiente) ajută la obținerea și menținerea unei stări de relaxare și de înțelegere. De asemenea, ajută la atingerea unei stări modificate de conștiință, voință (extraordinară pentru obținerea de vise lucide ), precum și creșterea conștiinței fizice de sine și abilităților de vizualizare (absolut necesară pentru apariția viselor lucide).

10. Călugării tibetani budiști practică visul lucid pe calea spre iluminare.

Yoga Tibetană a viselor este forma originală de inducere a viselor lucide. Este o practică filosofică creată în budismul tibetan în urmă cu cel puțin 1.000 de ani.

La fel ca visele lucide, scopul Yogăi Viselor este de a trezi Sinele conștient în starea de vis, pe care ei o numesc „reținerea visului.”
Cu toate acestea, călugării budiști au obiective mai ezoterice în minte. Scopul lor este de a valorifica puterea visului conștient și apoi să completeze o serie de sarcini pre-stabilite care să îi aducă la nivelul următor, incluzând:

• Practica Sadhana (o disciplină spirituală)
• Primirea inițierii, împuternicirii și transmisiei
• Vizitarea diferitelor locuri și lokas (lumi)
• Comunicarea cu yidam (o ființă iluminată)
• Cunoașterea altor ființe sensibile
• Zborul și schimbarea formei în alte creaturi

Scopul final în yoga tibetană a viselor este de a înțelege visul, și apoi de a-l dizolva complet. Lipsit de stimulii fizici prin intermediul organismului adormit, și stimulii conceptuali prin mintea activă în timpul visului, ei pot observa cea mai pură formă de conștiință intrând în meditație profundă într-un vis lucid.

Citește și: 10 lucruri interesante despre visatul lucid care îți vor deschide mintea (I)
Sursa: Earthweareone

ddj2__.png

{ 0 comments… add one }

Leave a Comment